Fredag

Hoppas ni inte har saknat mig för mycket. Vi har varit borta några dagar med husvagnen. Höstcamping är mysigt.

Vi har strövat lite. Vi har shoppat lite. Vi har kollat på inredning lite. Vi har myst. Vi har ätt gott. Vi har FROSSAT i godis.

Min nya telefon finns i min hand men det fungerar inte som de skall. Jag kommer inte åt wi-fi, jag kan inte sända e-mail, jag kan inte blogga.

Men nu är det Halloween. Barnen har varit ute och busat, svårt att säga nej när många andra ungar kommer och knackar på.

Vi pratade här hemma om skillnaden mellan att få godis från andra i dag när det är halloween och om man blir bjuden på godis av någon när man tex är själv på lekplatsen. Vi pratade oxå om varför det är ok att ”skära sig med kniv” till halloween men inte på riktigt med riktig kniv.

Och vet ni, jag kan inte riktigt förklara, jag ser ingen skillnad men är så glad för att min store kille har tänkt till och förstår skillnaden till viss del.

Jag tycker inte om denna groteska Halloween firandet med zombie mm, ett spöke känns nästan lite gulligt i gämnförelse.

Kommentera

