Juvliga morgon

I går kväll hade mannen världens show för att få rätt på klockorna. Vilken klocka skulle ställa om sig själv. Vilken klocka behövde han ställ om själv. Hur skulle han nu tänka för att komma upp i rätt tid. Han skulle hämta ett gäng fotbollsfans och köra dem till en fotbollsmatch, viktigt att komma i tid….

Jag hörde en klocka tidigt i morse. Jag hörde hur han smög upp. Jag hörde hur han stängde till sovrumsdörren men har ingen aning om hur det gick med….tiden….om det blev rätt.

När jag själv vaknade och bestämde mig för att gå upp, hade jag varit vaken en stund, vänt mig om mig ett par gånger, försökt somna om, så var klockan 9,30. Var lite sur på mig själv att klockan var över nio.

Barnen var redan vakna, satt tillsammans i storebrors säng med datorn i knäet. Jag pussade dem god morgon. Frågade vad klockan på datorn visade.

Volla…. klockan var inte mer än 8,30. Den klockan jag tittade på ställde INTE om sig själv och jag fick en extra timme på köpet.

Vi fickan en mysig frukost stund, jag och barnen, sen valde jag en stund i sängen med paddan och kaffe i handen.

Ljuvlig söndags morgon.

2 thoughts on “Juvliga morgon

  1. Blir lätt snurrigt då vissa klockor ställer om sig själva (tex på mobilen), medan andra inte gör det (tex surfplattan). Vilken är rätt?! Gillar inte det här tidsbytet…

    Nej, jag har tyvärr inte hittat nån papperskorg för spam. Eller jag tror jag gjorde det, men den var tom 😦 Så alla fina kommentarer är nog borta för gott…aja, jag får inte vara så klantig nästa gång 🙂

  2. Förresten, tack för din kommentar om mina recept! Roligt att få höra att de uppskattas, det gladde mig 🙂 Har inte varit bra för min vikt heller med allt bakande, haha, så jag har fått dra ner rejält på den biten..tyvärr 😦

Kommentera

