Regn regn regn

Dagen har varit super grååå. De regn tunga molnen har hotat oss. Kanske kom det några småspik under dagen men inget jag märkt av.

Vid klockan tre gick jag för att ta in posten på jobb. Det var lite ljusare men med ett grått moln precis över oss. Tänkte att vinden hinner nog få bort det innan jag skall hem.

Jodå! Det blev uppehåll och jag cyklade. Cyklade runt hörnan, in i samhället och det brakade loss. Ja jädrans vad det regnade. Så blöt jag blev innan jag kom hem.

En våt framsida och en nästan torr baksida….

Av med allt. Hänga på tork. Torka sig själv. Och nu har jag krupit in i en filt, hopkrupen i soffan och skall värma mig en stund innan jag skall hämta lillebror på skolan.

Kommentera

