Fattig kyrkoråtta…

…blev jag efter familjens framfart i shoppinglandet.

Vi drog i väg efter frukost tills köpcentret.

Lillebror behövde fler långärmade tröjor. Han behövde några fler byxor till skolan, shit vad han kan smutsa ner, jag hinner inte med att tvätta och skäms att lämna honom med smutsiga byxor. Han behövde några skor som kan vara rena, att ta på när han inte är på skola och fritids.

Vi letade efter någon jacka till storebror men hittade nadda, han är supersvår att hitta något till.

Barnen och jag passade på att köpa farsdagspresent när maken satte sig hos frisören. Skönt att ha det avklarat.

Vi köpte en ny säng åt storebror. Hans börjar bli gammal, några år, 7-8 år och han har blivit lite tyngre, så det var dax. Vi har börjat förvandlingen i hans rum. Får se hur det slutar och när det är färdigt.

Lite kompletterings handling i mat väg till de närmaste dagarna. Hittade en ny juice, 100% frukt men måste kolla upp den lite innan jag kan kalla den för nyttig.

Och så fick jag en stud på altanen med en kopp kaffe och paddan i handen under solen, ljuvlit.

Kommentera

