Det där med vikten

Ja hur går det med vikten? Inget vidare får jag säga. Just nu är det knepigt.

Först är jag ju sjukt glad och nöjd över det jag har bakom mig, nöjd med kroppsstorleken som jag har nu. Allt är lite lättare nu, ingen mage i vägen. Sen strular det lite med makens jobb, han tar på sig lite mycket just nu men jag tror det är en period här och det påverkar mig med att jag måste rodda allt själv på kvällarna. Åsså min förlamande trötthet. Den slår till på tidig eftermiddag och kväll. Jag skulle kunna lägga mig för natten när jag kommer hem från jobb och sova till morgonen dagen efter.

Vissa dagar har jag lyckats ställa mig på bandet, andra inte. Tänker på maten om jag är med o planerar den men här behöver vi bli bättre, jag o maken, inte planera när vi är trötta och stressiga.

Fast jag kämpar på lite gran tycker jag och det skall så småningom bli lite mera viktminskning hos mig igen. Blir bra sen när ute inte längre är ett rum som oxå måste ses över,

Kommentera

