Trött

I dag är en sådan dag, en dag då jag är trött, det får man kanske efter första veckan med jobb.

Det är konstigt att de skall hopa sig en massa frågetecken, vid vart läsår, som man går o grubblar på och tar sådan enorm energi i från en. Jag det är frågor både hos den store o den lilles skola som man funderar på, kunde de inte löst det på ett bättre sätt…

Aja det finns inte så mycket att göra åt det mer än hitta ett sätt att förhålla sig till det.

Skall också hitta en bra morgonrutin, som fungerar både när mannen är involverad och när han inte är det. Skall lille sonen äta frukost hemma eller på skolan? Ja det är lite struligt.

Jag har fått nya arbetsuppgifter på jobb, skit kul men det gäller liksom att ha tungan rätt i mun.

Så när jag slutade lite tidigare i dag, gick jag direkt hem och la mig på soffan, slumrade en timme, så gött. Sen drog jag i gång med städning och matlagning.

Nu är klockan 20,00 och jag skulle kunna gå o lägga mig på studs.

Kommentera

