Ostadigt väder

Japp! nu är det ostadigt väder igen. Jag tycker denna sommar liksom inte kommer i gång. Jag tycker inte heller att det riktigt varit någon vår eller har jag varit så upptagen med poolen och arbetet kring den att jag liksom missat vårens skådespel?

I dag har det regnat hela dagen, det är så tråkigt. Det positiva är ju att vi slipper vattna den nya gräsmattan, men jag vill ha sol och värme.

Under helgen har jag påbörjat ett evighetsarbete, att dra ogräs mellan plattorna. Gången är ca 120cm bred och säkert 30meter lång, plattorna är små, gåra sten, tror jag den heter och det skapar mycket mellanrum.

20140603-221219-79939170.jpg

Fast det är väl bara till att inse att man kan ta en liten bit i taget, det blir färdig så oxå och helt ljuvligt är det när man är färdig.

I morgon sägs det att solen skall lysa. Jag är ledig och det skulle ju vara toppen om solen lös på mig om inte så har jag tusen projekt jag kan ta i tu med inomhus, som alltid.

2 thoughts on “Ostadigt väder

Kommentera

