Det kliar i fingrarna

Inte av allergi utan önskan att allt skall bli färdigt. Ofta är det väl så att tapeten inte hinner torka förrän vi tjejer är där och skall piffa… Det nya planket är inte ens inhandlat och jag har haft flera dagars magont för att jag inte kommit i väg till plantskolan.

I dag slutade jag till middag. Vad tror ni jag gjorde? Japp jag cyklade till plantskolan och botaniserade där i två timmar bland alla växter. Jag var inte nöjd med den vita potatisblomman och den blå ville jag inte ha.

imageS  image

Så som den blå ser ut, på fin stam, ville jag ha den vita men det var flera grenar som man bundit ihop och det såg inte ut som jag ville. Jag fick tänka om.

 

Nu har mannen fått order om att köra runt till plantskolan och betala och ta med hem mina växter så att jag kan fixa med lite lull lull.

Plattorna är på plats runt poolen och jag tror det kommer att bli super fint.

Kommentera

