Mysmorgon

I dag har jag och lillebror haft mysmorgon. Vi kunde ta det lite långsamt i dag. Frukost åt vi med de andra två i familjen och sen kunde vi kasa runt i pyjamas en stund. Lillebror skulle till tandläkaren.

Jag är en så riktigt hönsmamma när det gäller att ”lägga mina barn i andras händer”. Tycker de är så små och så skall de behöva gapa stort när någon annan rotar i deras mun. Blir så osäker på om de är trygga med att bli behandlade eller om de är rädda och tycker det är super jobbigt men gör det för att jag har sagt att de skall. Fast oftast fixar de det mesta med bravur och det är liksom aldrig gråt eller andra känsel reaktioner. Så jag överdriver nog. Det är nog jag som är mest nervös.

I alla fall blev hans mun grundligt undersökt, tänderna röntgade, räknade, polerade och så ett lager bananlack. Belöningen blev ett Spindelmannen klistermärke.

Då det i morgon är vårruset på dagis, skulle barnen i dag gå den runda som de i morgon skall springa. Vi fick bråttom för att hinna till det. När vi kom till dagis såg vi bakänden på barntåget och fick cykla i kapp. Snabbt släppte jag av mitt lilla hjärta, av med hjälmen och en liten puss på munnen……………och han försvann i myllret av ungar.

Kommentera

