Jag börjar stressa upp mig

Fast att jag har koll på det mesta så har jag börjat stressa upp mig inför dessa två kommande månaderna. Så mycket som kan hända och jag kan inte styra över det.

I går fick jag gå hem tidigare från jobb. Migrän på gång. Hade ingen medicin med mig så lika bra att åka hem, ta två tabletter och vända ner i sängen. Jodå! jag blev människa igen.

Vi fick veckohandlat, känns skönt. Det är bra med planering även där. På lördag tar vi en snabb vända in i mataffären igen och fyller på med färskvaror som mjölk, grönsaker, frukt och kanske något gott pålägg mm.

Jag lyckades t o m gå på mitt gåband. Kände att jag behövde gå av mig lite stress. Dessutom har vi en minitonåring här hemma som ger oss lite gråa hår och lite till fick vi i går  och DÅ är det skönt att gå av sig lite frustration på bandet.

I dag är en ny dag. Nytt inplanerat. Mer som skall bockas av på livets att göra lista.

I bland undrar jag vem det var som myntade uttrycket, ATT LEVA I NUET, jag är ledsen men många veckor flyter jag bara med och kämpar med att ha huvudet över vattenytan.

Kommentera

