Det artar sig

Det känns som om saker faller på plats just nu….allt på en gång liksom.

Mannen hade uterums golvet med sig hem i går. Det blev DET  jag ville ha och som jag inte visat er. Det mörka som tyvärr inte skiljer sig så mycket från det gamla men super fint ändå. I dag la han in det.

Det var ett tråkigt väder i dag, bara några grader varmt, som kylskåpet ungefär. Trotts allt la han in det. Jag blev dock lite lat i det tråkiga vädret, hittade ingen känsla för att städa av och boa där inne. Jag dammsög golvet och sen satte vi in möblerna som de stod innan. Efter Påsk kommer poolen och då skall det grävas och då kommer nog grusen att ryka om kring här. Leta sig in i uterummet och all städning och piffande skulle liksom behövas göras om igen och det är jag INTE pigg på. Alltså tar vi alltefter poolen och hoppas på bättre väder till dess.

Vi han med en letakrukorrunda oxå i dag. Precis här i närheten finns ett krukställe som vi valde att besöka. Vet ni, där hittade jag krukor som ser ut som de jag redan har här hemma och som jag diggar skarpt. Jag köpte inga men det blir nog ett återbesök dit i morgon för inhandling av tre stycken i olika storlekar.

i fredags på jobb hade jag lite tid över och kunde googla lite. Lyckades bestämma mig för årets val av växter där och då. Allt finns på en inköpslista och jag vet vart jag skall åka för att få tag på dem. Allt på ett ställe dessutom.

Tre punkter på min att göra lista är fixade eller som jag har full koll på.

Kommentera

