Morgon med Pricken

Dessa ljuvliga morgnar med Pricken.

Efter frukost kryper vi tillbaka ner i stora sängen. Pricken Ipaddar, jag oxå eller så läser en skvallerblaska. Den där värmen som har stannat kvar efter nattens alla timmar och mörkret som de ouppdragna rullgardinerna skapar, ger sån härlig myskänsla.

Tror att dagens morgon var den sista mysmorgonen med Pricken, tror det blir dagis i morgon.

I dag har jag beslutat mig för att det blir vilodag från gåbandet. I o m att jag har varit hemma och inte kunnat gå ut så har det ingen större effekt, jag rör mig inte alls på det visset som när jag jobbar, då man rör sig till o från jobb, till kopireringsmaskinen, till lunchrummet, till toaletterna och jag dricker nog inte lika mycket vatten som när jag jobbar. Alltså tar vi det lite lugnt i dag med motionen.

I går efter att jag gått på gåbandet tänkte jag prova något nytt. Jag har en sittupp bänk som jag inte använt då jag har känt att det är mer benmusklerna som får jobba än magmusklerna. Nu har jag ju kört plankan en tid och känner att jag har dragit åt mina magmuskler lite, märks mycket på att det inte är  samma muffinsmage längre 😉  I går testade jag bänken, blev glatt överraskad då jag kände att det var magmusklerna som drog mig upp och ner, inte benen som tidigare. Tog fem rakt upp och fem på vardera sida. Det kändes inte speciellt 😉

Upps! I dag när jag skulle ur sängen kändes det ORDENTLIGT i magmusklerna, så jag har knappt kunnat göra någon sittupp i dag men jag har faktiskt gjort plankan.

Nu är det dax med andra måsten.

Kommentera

