Hur lever vi egentligen?

Jag funderar mycket på det, men det är så himla övermäktigt liksom. Det påminner om flera trådnystan som ligger utdragna, huller om buller men som skall rullas upp och det gäller att hitta rätt ände.

Vad är det vi stoppar i oss?
Vad är det vi tar på oss?
Vad är det vi släpper ut i luften?
Vad är det vi släpper ut i jorden där vår mat skall växa eller djuren vi skall äta skall beta?
Vad är det vi släpper ut i våra vattendrag?

Jag som har migrän, jag som har astma, jag som har allergi, jag som har eksem, jag som inte kunde bli gravid, jag som har endometrios och jag som har många andra ”ålders” relaterade krämpor undrar hur allt påverkar min kropp.

Det finns mycket att göra, det finns mycket att tänka på,,,

Dessa sidor kanske kan hjälpa lite att åtminstone börja…

Obesprutat
NaturskyddföreningenFem viktiga varor att byta till eko

Kommentera

