Magsjuka

Det blev ingen dagis invigning för min del och lillebror var lite bekymrad eftersom jag inte fick någon kanelbulle, men jag har lovat honom att han får visa mig runt på dagis en annan dag i stället. Han fick en mysig eftermiddag med sin pappa på dagis i stället.

Här hemma började det redan efter förra inlägget. Magen började bli orolig och jag fick en hisskänsla i halsen och så började jag frysa.

Hade hällt upp ett glas ditox Tea men kunde inte dricka speciellt mycket av det på grund av hisskänslan.

På natten satte det i gång på riktigt alvar, det är inte kul när det kommer från två håll.

20140228-095301.jpg

Mitt på dagen fick jag en känsla av att allt var stabiliserat och försökte få i mig något. Nyponsoppa och rostad macka går alltid hem, men inte nu inte och eftermiddagen blev än värre än natten.

Jag har så ont i minna ryggmuskler så jag kan knappt ligga på rygg och det hjälper liksom inte att hissa ryggen, DET GÖR ONT.

På kvällen testade jag med ny rostad macka och en kopp Tea i stället, satt uppe och tittade på Plus på tv. Vilket liv alltså, först en hel natt i sängen och sen en hel dag i sängen och sen åter igen ner i bingen….men jag sov hela natten.

Nu har jag tagit min andra macka och andra kopp Tea under och det känns verkligen som om det har stabiliserat sig.

20140228-100128.jpg

Nu skall jag använda mina krafter till att komma in i duschen, sen blir nog dagen lite av vad som orkas.

Kommentera

