Trött

Ja men så känner jag mig. I dag har jag slösat bort en dag på sömn.

 

Jag började dock min lediga dag med ett besök hos frisören för att ta bort landningsbanan mitt på huvudet och nästan tre timmar senare var jag fin.

 

Så fick jag besök av husbesiktigaren o huset fick godkänt om än några små punkter att förbättra men det är skönt att få huset OKat från stora fel.

 

Mat i magen, en kopp kaffe med till sängen där ryggen fick sittläge och så lite reklam att läsa….vad händer sen…..jo jag somnade klart och är inte människa att vakna igen. Trotts att telefonen ringer två gånger, vilket jag ignorerar och när det ringer en gång på ytterdörren ignorerar jag det oxå….jag orkar inte helt enkelt.

 

Går upp, äter en apelsin för att få i gång mig lite och börjar röja i detta kaosliknande hem. Får väl koll på det mesta innan jag hämtar lillebror från dagis och sätter igång med maten. Under kvällen lyckades jag fixa med månadens räkningar men har inte ork nog att gå igenom alla konton med transaktioner för att få rätt på allt, så i helgen blir det en dag till med ”bankjobb”.

 

I morgon skall jag på invigning, det är lillebror som bjudit in, dagis skall inviga den nya renoveringen….det blir visst kanelbullar….och vilken anledning kan jag ta för att inte göra mitt lilla hjärta ledsen för att jag inte vill äta….får nog fundera.

Kommentera

