Malingt melanom – cancer

Är det samma sak?

Betyder det att man har malingt melanom när läkaren tar bort en leverfläck?

I dag har jag varit och tagit bort en leverfläck. Det är andra gången jag söker för just den leverfläcken. Första gången på vc där jag bor och där tyckte man inte att det var något att oroa sig för, men jag fick en remis till hudkliniken i alla fall.

På hudkliniken vart jag i dag. Med lup blev jag synad. Läkaren var inte säker på att det inte var något konstigt men något osäker och valde att ta bort den, för säkerhets skull. Så som hon först utryckte det, tyckte jag att det var onödigt att jag skulle få ett ärr på kroppen, ja om hon ändå inte trodde att det var något alltså men hon tyckte ändå att det skulle tass bort. Jag är inte fåfäng men att slippa o bli karvad i bara för att….det slipper jag gärna.

Hon säger att hon skall ha ett snabbsvar från labbet så jag slipper oroa mig, men FAN det gör mig mer oroad. Det var lite turer kring allt som gör att jag blir så himla osäker.

Valde att gå in på webben och leta/googla malignt melanom och vad hittar jag. Jo en blid på precis en sådan fläck som jag hade, blivit lite röd, upphöjd och börjat klia.

Båda mina läkare sa att jag troligen själv har kliat upp mitt märke, men varför är det första kännetecknet jag hittar när jag letar?

Sväljer…

Det märket har jag ju haft länge, det har kliat i några år.

Sväljer…

Nu väntar några jobbiga dagar innan man får besked, precis när jag skall stå och titta på min lille ängel när han är pepparkaksgubbe i lucia tåget på dagis.

Hjälp mig hålla alla tummar o tår….på det bästa.

Kommentera

