Om att gå ner i vikt

Alltså! Jag är ju inte så duktig på det där med att gå ner i vikt, det har ju tagit en otrolig tid för att gå ner några få kilon. Jag har dock fått kläm på att jag är trotts allt duktig på att hålla min vikt, det går inte fort upp och inte heller fort ner, men det är ju bra att vara stabil.

Jag vet att jag måste jobba mer med träning för att gå ner i vikt eftersom jag har så sjukt svårt för att låta godsakerna vara på helgen. I veckan kan jag vara riktigt duktig.

Nu kommer Julen med alla sina godsaker….himmel och pannkaka vad jag är orolig för allt ätandet, för det kommer jag inte klara av att låta bli. Fast nu har jag bestämt mig, jag skall INTE baka godsaker denna Jul, jag skall inte komma med några ideer, det får maken och barnen göra och då får de också fixa det, för jag skall inte fresta mig.

Japp! så blir det denna Jul, nästa jul är en annan jul och då kanske vi/jag kan koka den goda kolan.

Kommentera

