Lätt påverkad…

Varför är jag så himla lättpåverkad för?

Direkt när något kör i hop sig, något händer som inte skulle hända, när jag får lite för mycket omkring mig…ja då vipps så får jag spänningshuvudvärk som ofta blir migrän med kaskad kräkning, jag blir så himla trött i kropp och knopp, hela jag är liksom veck ett tag innan jag har strukturerat om allt i mitt huvud.

Det är ju Jul med allt vad det innebär. Jag har bantat ner rejält inför Jularna för att jag överhuvudtaget skall orka med och inte bli så arg och sur på mig själv för att jag inte ”orkar”. Ovanpå Julen kommer avslutningarna, på dagis, på skola, på scouterna, på jobb, på makens jobb, på makens andra jobb, födelsedagar *3, ja du fattar….

I tisdag fick jag veta att någon som jobbar nära storebror, skall sluta sin tjänst och det känns inte bra, just för att denna någon är en klippa. Det kommer någon ny, det kan ju också vara en klippa men just nu vet jag inte och då grubblar jag mig halvt fördärvad och det vart ju klart att jag skulle påverkas med spänningshuvudvärk. Jag lyckades hejda det till enbart värk men jag vart helt slut i tisdags, gick och la mig tidigt, tidigt och sov som en stock. Ändå, ändå så var jag helt färdig under onsdagen så att jag sov hela eftermiddagen för att orka med allt kvälls bestyr. I morse vaknade jag åter med huvudvärk.

Det är så jobbigt att känna att orken verkligen tryter, jag är så trött på höra mig själv säga att jag inte orkar, det känns som om jag är lat men jag orkar verkligen inte.

Kommentera

