Vinter

Ja i dag hade vi de första minusgraderna, natten hade som mest -4,5 och i morse när vi åkte iväg till skola/dagis/jobb så var det -2,5.

Kallt vart det.

Jag rotade fram vinterjackan till mig, dunjackan och de varmfodrade vantarna. När jag väl kom till jobb ångrade jag mig nästan att jag inte tagit den långa dunjackan som även har en kapuschong, det var kallt om öronen.

Det bästa med det hela är att lillebror inte var så ”geggig” när jag hämtade honom från dagis i dag, fast det behöver ändå lite mera frysväder för att bli riktigt ogeggigt i marken.

Kommentera

