Vi har andar i vårt hus…

…eller kan det förklaras på annat sätt mån tro??

I det stora varuhuset i Ullared hittade vi vår läslampa som skulle passa helt perfekt vid vår fåtölj, vår myshörna i vardagsrumment. Vad som var lite finurligt med lampan var att det fans tre olika starka sken, myspys, lite mera och ett betydligt bättre läs lägen. Helt perfekt.

bild1

När vi kom hem, då för längesedan, satte vi lampan på sin plats och var så nöjda. På kvällen när jag precis somnat så vaknade jag av ett ryck och när jag öppna mina ögon badade hela vardagsrummet i ljus från lampan. Jag gick upp och släckte lampan, drog ut kontakten och somnade om en aningen skärrad.

Hur XXX kan den lysa när vi har stängt av den???

Nästa kväll och alla efterföljande kvällar, även nu några år senare så händer det titt som tätt att lampan växlar mellan sina olika på och av lägen. Ingen är i närheten och för att växla lägen behövs en hand som nuddar vid ”strömbrytaren”.

bild

Lite kusligt är det allt. Antingen är det spöke el fel på kontakten el så finns det någon typ av kraft/energi fällt runt vår lampa som gör att den flippar ut i bland/ofta.

Kommentera

