LCHF bröd och en skruv lös

Jag tror bestämt jag har en skruv lös någonstans…..under fyra av de varmaste timmarna mitt på dagen har jag stått inomhus och bakat och fixat morotsjuice.

LCHF brödet har jag bakat och smakat. En annorlunda smak och konsistens. På morgonen här hemma äter jag nästan bara knäckebröd, så vissa dagar kommer jag att byta ut knäcket mot detta bröd. Det bästa var att det var så lätt bakat.

4 ägg
1 dl créme fraiche
1 msk bakpulver
4 msk linfrön
60g kruskakli
50g sesamfrön
45g solroskärnor
3 msk rapsolja

Sätt ugnen på 180 grader. Vispa äggen lätt och blanda i creme fraichen och oljan. I receptet stod det inte när bakpulvret skulle i men jag tog det i äggen och hoppas att det var ok. Tillsätt linfrö, kruskakli, sesamfrö och solroskärnor. Degen skall ha en ganska lös konsistens. Lägg bakplåtspapper i en brödform och grädda i ugnen ca 55 minuter.

 

Receptet hittade jag här: Ulrika Davidssons blogg

Kommentera

