Dillkyckling

I dag gjorde jag dillkyckling till middag och serverade kokt potatis till.

 

Hällde2,5 dl(enligt receptet1 dl) vatten i mitt djupa stekjärn, la i slantade morötter, purjolök och två matskedar kycklingfond. Kycklingen delades i små fina bitar och åkte i och fick koka med tills det var färdigt.

 

Egentligen skulle jag haft en cremé fraiche som var smaksatt med bla dill, vinäger och peppar men jag tog fel och tog en vanlig cremé fraiche i stället, därför slängde jag i lite frusen dill som jag hade hemma. Lite salt och peppar tills allt kändes bra.

Kan faktiskt rekommendera receptet, enkelt och mycket gott.

Receptet & bilden kommer från Arla kök.

Kommentera

