En ledig dag…

…så där  mellan arbetsdagarna.

I dag var det bytardag, readag, påfyllningsdag, tvättdag, städdag, strykdag mm om jag nu hade haft all den ork som jag önskade att jag hade, men det har jag inte.

Vi tog oss till köpcentret inte så långt här i från, bytte några strumpor som jag fått av maken i julklapp. Små fötter har jag men inte riktigt så små. Vi passade oxå på att kolla av rean lite men det fans inte mycket att hänga i ”granen” precis. Det blev byxor och kalsonger till lillebror och så blev det en ny Julgransmatta till nästa år.

Vi åkte hem för att luncha och sen vidare till affären och provianterade lite mat och tillbehören till Nyårs afton.

En maskin tvätt är på gång och jag skall ta i tu med nästa års budget, lite tråkigt att göra men det är ganska behagligt när det är färdigt och man vet vad man måste lägga undan var månad för att få allt att gå runt.

Kommentera

