Pepparkakshus

Aldrig har ett pepparkakshus tagit så lång tid att gör som årets pepparkakshus.

I slutet av november började vi göra de första delarna till huset och sen har det varit segt. När sen alla delarna var gjorda blev det än mera segt innan jag började klistra ihop det och vissa delar skulle först ”smyckas” och andra delar fick smyckas efter att vi byggt ihop det.

På Claes Olsson hade jag hittat en spritspenna som jag testade. Synd att den inte var större, det fick inte plats med speciellt mycket kristyr i den men om man skall ha lite i olika färger bara för att smått smått dekorera med kan det vara all ide att ha en sådan penna. Dessutom håller kristyren sig i den, i kylen så man behöver inte slänga bara för att man inte blir färdig. Dock tror jag att min kristyr blev lite för tunn och det märktes speciellt efter ett par dagar, man ser det på non stopen som har kasat.

 

Men jag skulle verkligen uppskatta att denna fanns i större modell och med andra ”tyllar” till.

Det här inlägget postades i Jul och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

